Verzenden en retourneren

Verzenden

Hoe is de coronacrisis van invloed op jullie levertijden?

Momenteel is de drukte enorm bij PostNL - en willen wij jou dus het volgende meegeven: hou er alsjeblieft rekening mee dat de kans op eventuele vertraging extra groot is. Helaas kunnen wij dus niet altijd onze normale levertijden nakomen. 


Wat zijn de verzendkosten?

Je betaalt voor het verzenden van jouw Brillie(s) €2,95. Bij bestellingen boven de €25 verzenden wij zelfs gratis in heel Nederland!


Wanneer kan ik mijn kit(s) verwachten?

Wij doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk bij je te bezorgen. Bestellingen leveren wij 99% van de tijd binnen 3 werkdagen.


Lukt het ons niet om op tijd te bezorgen? Dan laten we je dit zeker weten. Zodra je een kit hebt besteld, kun je jouw bestelling volgen. Vanaf het magazijn tot aan het door jou gekozen bezorgadres. 


Waarom duurt het soms iets langer?
• Als een Brillie niet op voorraad is, duurt het langer. Dit vermelden wij altijd op de productpagina zelf.
• Bezorgtijden wijken af als je op een Waddeneiland woont. Het kan één à twee dagen langer duren dan gemiddeld. Hieronder vertellen wij je meer over.
• Als we het te druk hebben, passen we soms onze bezorgtijden aan. Rondom de feestdagen kan dat bijvoorbeeld gebeuren.
• Op officiële feestdagen bezorgen we niet.
• Heel soms is er een storing in ons magazijn. Ook daardoor kan het iets langer duren. 


Bezorging op de Waddeneilanden?

Elk Waddeneiland heeft een eigen bezorgdienst. Eerst zal onze bezorger jouw bestelling overdragen aan de bezorgdienst van het Waddeneiland. Dit gebeurt altijd op die eerstvolgende dag. Pas daarna gaat de lokale bezorgdienst aan de slag met het bezorgen van jouw bestelling. Daardoor duurt het bij elkaar opgeteld zo'n één à twee dagen langer voordat jij jouw Brillie(s) ontvangt, vergeleken met de rest van Nederland. 


Hoe volg ik mijn bestelling?

Als wij jouw bestelling meegeven aan PostNL, dan krijg je een Track & Trace-code per mail - zo weet je precies wanneer je pakket wordt geleverd. Deze Track & Trace-code ontvang je meestal een het einde van de dag - rond middernacht. Heb je geen mail met Track & Trace-code van ons ontvangen? Check dan even voor de zekerheid de spam-map van jouw e-mail.


Wie komt mijn pakketje bezorgen?

De bezorging van jouw bestelling wordt geregeld door PostNL. Zij halen alle Brillie-pakketjes op bij ons magazijn/kantoor in Heemskerk.


Retourneren

Je hebt wettelijk het recht om jouw bestelling, of een deel daarvan, binnen 14 dagen na ontvangst aan te melden voor retour zonder opgave van reden. Na deze melding heb je nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Maak je gebruik van jouw retourrecht, dan krijg je van ons het gehele aankoopbedrag inclusief verzendkosten, plus de gemaakte retourkosten (zie onderaan deze pagina voor meer informatie) binnen 14 dagen na de retourmelding teruggestort op jouw rekening.


Ons retouradres is:

Brillie
De Trompet 1924
1967DB Heemskerk
Nederland


Retourneren doe je zo:

  1. Download hier ons retourformulier, print 'm, vul 'm volledig in en stop deze in het doosje waarin je jouw Brillie(s) hebt ontvangen. Retourneer jouw Brillie(s) alsjeblieft in het doosje waarin je 'm/ze hebt ontvangen. Scheelt jou ook weer geld en moeite. 
  2. Lever het pakketje af bij een PostNL-punt en laat 'm naar ons versturen als 'Brievenbuspakje'. Dit kost je normaal gesproken €4.10.
  3. Als je het pakket bij een PostNL-punt hebt afgegeven, krijg je hier een bewijs van. Bewaar dit bewijs van verzending goed. Mocht het pakketje om één of andere reden niet bij ons aankomen, kun je altijd aantonen dat het pakketje wél verzonden is.
  4. Je krijgt van ons, na ontvangst en goedkeuring van jouw retourzending, het aankoopbedrag terug - en de gemaakte retourkosten.

Onze retourvoorwaarden:

• Stuur het ingevulde retourformulier mee met de retourzending. Indien dit formulier niet volledig is ingevuld, kunnen we de retouraanvraag niet, of vertraagd, in behandeling nemen.

• Om in aanmerking te komen voor teruggave van het aankoopbedrag of omruiling moet de teruggestuurde kit in originele staat (plastic en doos intact) en voorzien van labels geretourneerd worden.

• De kit mag geen gebruikssporen bevatten. Wij behouden het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd.

• Een retourzending dient te zijn voorzien van een Track & Trace-code. Bewaar ook het verzendbewijs dat je krijgt bij het pakketpunt.


Status van jouw retour

Op het moment dat we jouw retour ontvangen hebben, ontvang je van ons een e-mail. En zullen wij er voor zorgen dat jij het terug te ontvangen bedrag binnen een week op jouw rekening hebt staan.


Garantie

Wij doen altijd onze uiterste best om de kwaliteit van onze kits te waarborgen. En omdat we daar dag en nacht mee bezig zijn, durven we ook de volle verantwoordelijkheid te nemen wanneer de kwaliteit onvoldoende is. Als een kit aan ons geretourneerd is, gaat ons beoordelingsteam ermee aan de slag en hoor je binnen 5 werkdagen of je klacht gegrond is.


Heb je een nieuwe/andere Brillie nodig? Of is er een andere reden dat je je bestelling nogmaals wenst te ontvangen? Dan kun je dit op het retourformulier vermelden. Wil je bijvoorbeeld 2 of meer Brillies retourneren, en wil je er hier maar 1 voor terug, en het restbedrag terugbetaald krijgen; meld dit dan ook even extra in een bericht aan ons, of op het retourformulier zelf.